Uruchomienie centrali VOIP
Nasza firma zakończyła projekt związany z wymianą klasycznej centrali PBX na rozwiązanie VOIP. Linie miejskie ISDN zostały zastąpione łączem SIP Trunk – usługa oparta o protokół komunikacyjny SIP wykorzystująca do transmisji głosu łącza internetowe. Klient zachował dotychczasową numerację telefoniczną.
Do implementacji rozwiązania zostały wykorzystane zasoby informatyczne, które już znajdowały się w firmie. Centrala VoIP została zainstalowana na serwerze zwirtualizowanym. Wymianie uległy jedynie aparaty telefoniczne.
W ramach projektu zostało opracowane oprogramowanie współpracujące z nową centralą telefoniczną. Zadaniem programu jest wsparcie działu obsługi klienta. Oprogramowanie pozwala na:
- monitoring oraz zarządzanie kolejką oczekujących osób na połączenie,
- pozwala na generowanie raportów związanych z jakością obsługi, czasem oczekiwania na połączenie, SLA itp.
Nowe rozwiązanie pozwoliło zmniejszyć całkowity koszt obsługi (TOC).